Szóbeli érettségi: Három tipp a magyar vizsgára készülőknek

Szóbeli érettségi: három tipp a magyar vizsgára készülőknek

Szerző: Hézl JózsefKategória: magyar érettségi2023. május 15.

A magyar nyelv és irodalom tantárgy az egyik legnehezebb vizsga az érettségin. Nemcsak azért, mert sok az életrajz vagy tényanyag a korszakokról, helyesírási szabályokról, hanem azért is, mert a tényanyag mellett kreativitást és spontaneitást is kíván. Gondoljunk csak az írásbelire, ahol alkalmazni kell a fogalmazás szabályait, ismerni kell az epikus művek szerkezeti egységeit, vagy éppen a verseket kell összehasonlítani.

Miért fontos a kézírás?

Miért fontos a kézírás?

Szerző: Hézl JózsefKategória: kézírás2023. március 24.

Képzeljünk egy olyan jövőt, amelyben a gyermekek nem kézírással, hanem első osztálytól fogva digitálisan tanulnak jegyzetelni. Senkinek nincs tankönyve, csak egy tabletje, amely elfér egy kisebb táskában is a tízórais doboz mellett. Ez egyrészől nagy könnyebbség, hiszen nem húzza a kicsi gyerekek vállát a nehéz táska. Ugyanakkor ennél sokkal nehezebb lehet az, amit a kézírás elhagyása – és a könyvek tabletekbe „zárása” – okozhat a kisdiákoknak. Vitaindító cikk következik.

fejlesztofejtorok.hu - LEGO - törtek

Képesség- és készségfejlesztés Legoval

Szerző: Tanulni JóKategória: készségfejlesztés2023. február 15.

Minden gyerek szeret játszani, sőt, még a felnőttek is. Az aktív szabadidős tevékenységen túl a LEGO többszörösen összetett képesség- és készségfejlesztés alkalmas. Íme, néhány példa, melyek kiválóak versenyhelyzetben való megmérettetésre is.

Teljesítményértékelés az iskolában

Teljesítményértékelés az iskolában?

Szerző: Hézl JózsefKategória: félévi bizonyítvány2023. február 3.

Visszajelzést adni a gyerekek teljesítményére nem újkeletű dolog. Azonban annak formája már vet fel kérdéseket. Hogyan adjuk a visszajelzést? Milyen közeget teremtünk hozzá? Egymás előtt vagy egyenként adjuk a visszajelzést? Mi a célunk vele? Ezek a kérdések azért jók, mert segítenek megtervezni egy olyan órát, amelyen csak erről van szó.

Iskolaérettség és képességmérés

Szerző: Petkes CsabaKategória: iskolaérettség2023. január 20.

Nagy büszkeség, hogy bemutathattuk az iskolaérettségről szóló magazinműsorban a PractiKidet, egy különleges digitális képességmérő eszközt, amelynek megalkotásában részt vehettem.

3 ok, hogy miért csinálj csoportmunkát a tanórán

Szerző: Hézl JózsefKategória: csoportmunka2022. december 13.

A pedagógusi szakma egyik legnagyobb kihívása a csoportmunka előkészítése és „levezénylése” a tanórán. Számos kérdéssel kell közben megküzdeni: hány főig érdemes csoportban dolgoztatni a diákokat? Hogyan dolgozzák fel a tananyagot közösen úgy, hogy abból profitálni is tudjanak? Milyen szerepeket osszunk le az egyes csoportokban, hogy ne csak egy tanuló végezze el az összes feladatot? Milyen feladatokat adjunk, hogy ne csúszunk ki az időből?

Váljon pozitív élménnyé a tanulás

Szerző: Tanulni JóKategória: mesterprogram2022. november 26.

Intézményi környezetemben az alábbi innovációs tevékenységi terület elindítását láttam szükségesnek: „Váljon pozitív élménnyé a tanulás” címmel, Petkes Csaba, pedagógus és tréner egyedi „TanulniJó” programjának, mint egy „bevált jó gyakorlat” adaptálása, implementációja.

Képességmérés vagy ellenőrzés

Szerző: Petkes CsabaKategória: Tanulás2022. november 25.

Mi lesz most? Még több mérés. Tanév elején is, tanév végén is. Több tantárgyi területen, több évfolyamban is. Szülők, gyermekek, pedagógusok aggódnak, tartanak tőle. Miért kell? Mi lesz az eredmény következménye?

fejlesztofejtorok.hu

A rajzolás ereje

Szerző: Tanulni JóKategória: rajzolás2022. november 24.

Számomra a rajzolás többet jelent, mint egy szabadidős elfoglaltság. Rajzolás közben sokszor érzem úgy, hogy teljesen máshol jár az agyam. Ha nem is születik érdemi mű, az alkotás folyamata akkor is hozzátesz az életem adott pillanatához.

Verstanulás - Memóriakampók

Verstanulás rajzzal segítve

Szerző: Tanulni JóKategória: memóriakampók2022. november 23.

Mindenki másképp tanul, saját tanulási technikát alkalmaz. Verstanulásnál azonban a legtöbb gyermeknél hasonló a helyzet: magolják a sorokat, így erőltetett, sikertelen lesz a felidézés.

Miért nem szeretik a tanulók a gondolattérképet?

Szerző: Hézl JózsefKategória: Tanulás2022. november 22.

Azt tudjuk, hogy a kisiskolások lelkesek, és egy kis játék után madarat lehet velük fogatni. A kamaszokat viszont nagyon nehéz kibillenteni a komfortzónájukból. Komfortzónából kilépésnek számít például, ha nem a megszokott módon kell jegyzetelni az órán. A tanulók tekintélyes része – akik a szakképzésben találkoznak először a gondolattérképpel – nem szeretik ezt az eszközt

Ceruzafogás

Szerző: Tanulni JóKategória: ceruzafogás2022. november 21.

Még a számítógépek világában is pótolhatatlan a hagyományos írás. Ceruzaforgató diákjaim közül soknak okoz problémát az ábrázolás, írás.

Rólunk mondták - pedagógusok

Szerző: Tanulni JóKategória: rólunk mondták2022. november 20.

A tanfolyam után azonnal belevetettem magam a munkába. Gyógypedagógusként az SNI-s gyerekek rehabilitációját, ill. a felső tagozaton a normál tanulók tanulási képesség fejlesztését végzem. Olyan klassz, remekül rendszerbe foglalt, sokféle részképesség fejlesztésére alkalmas eszközt adtál a kezembe, hogy a munkám minden területén tudom használni.

Memória gyakorlat, láncmemória technika - vélemények

Szerző: Tanulni JóKategória: rólunk mondták2022. november 19.

A gyerekekkel heti 2 órában foglalkozom, ennyit "enged" meg az órarendi felosztásuk. Most tartunk a 8. foglalkozásnál. Az egyre összetettebb memória gyakorlatokat úgy látom, hogy ügyesedve, mindinkább gyorsabban oldják meg, néha azonban fáradtak és szétszórtak.

Tanulók a "Tanulnijó" tanfolyamról

Szerző: Tanulni JóKategória: rólunk mondták2022. november 18.

Talán a legtöbbet az mondd el tanfolyamunkról, hogy a résztvevő gyerekeknek mi a véleményük. Milyen érzésekkel, tapasztalatokkal vettek részt a foglalkozásokon, használják-e a megismert tanulási módszereket, ennek segítségével javítottak-e tanulmányi eredményeiken?

A tanulás nehézsége a szakképző iskolákban

Szerző: Hézl JózsefKategória: Tanulás2022. november 17.

Nem tévedünk sokat, ha azt mondjuk, hogy egy gyermek életében a kamaszkor a legnehezebb szakasz. Hiszen meg kell küzdenie a saját testével, a hormonjaival és a kapcsolataival is. Ez jóval nehezebb, ha a családi háttér sem megfelelő. Összeszedtem néhány pontot, amellyel betekintést szeretnék nyújtani a szakképzésben tanuló diákok tanuláshoz való hozzáállásáról.

Szülői vélemények a Tanulnijó tanfolyamról - Szeged

Szerző: Tanulni JóKategória: tanulnijo tanfolyam2021. augusztus 30.

Kisfiam a tanfolyam előtt nem tudott dolgozatírás közben végig koncentrálni, mindig lemaradt és nem tudta befejezni a feladatokat a megadott időn belül. A tényszerű tananyaggal nehezen boldogult, a lényeg kiemelése nem mindig sikerült neki.

Szülői vélemény a Tanulnijó tanfolyamról

Szerző: Tanulni JóKategória: tanulnijo tanfolyam2021. augusztus 23.

Mi és a Tanulni Jó! Egy évvel ezelőtt bukkantam rá egy hirdetésre, miszerint Tanulni Jó! Aztán megint szembejött velem a hirdetés, akkor belekukkantottam, s gondoltam ha ez igaz, akkor ennél nagyobb "ajándékkal" nem tudom a gyerekemet meglepni

Játék a tanulásban

Vélemények a Tanulnijó tanfolyamokról

Szerző: Tanulni JóKategória: tanulnijo tanfolyam2021. augusztus 16.

A Tanulnijó tanfolyam egyértelműen segítette a tanulásom gyorsaságát és gördülékenységét. A tananyag átismétlése és felidézése is sokkal könnyebben megy.

Diákok a Tanulni jó tanfolyamról - Zalaegerszeg

Szerző: Tanulni JóKategória: tanulnijo tanfolyam2021. augusztus 9.

Emlékszem, először nem voltam oda a szüleim ötletéért, hogy járjak erre a tanfolyamra. Kiskamasz fejjel úgy álltam a dologhoz, hogy felesleges lenne erre pazarolni másfél órát egy héten, hiszen így is gyorsan megtanultam minden iskolai anyagot. Tízen kezdtük el a Tanulni jó! névre keresztelt tanfolyamot, melyhez az elején hasonlóan hozzám, senkinek sem volt túl nagy kedve. Úgy gondoltuk, ez is csak egy újabb unalmas és haszontalan délutáni program lesz, de szerencsére tévedtünk.