A vizualitás fejlesztése 2. rész

Tehát a legegyszerűbb forma: – Gyerekek, mutatok egy érdekes képet. Figyeljétek meg jól! 20 másodpercetek van. A kivetítés után a legegyszerűbb utasítás: No, most rajzoljátok le a képet! De lerajzoltathatjuk késleltetéssel is, akár a házi feladat leellenőrzése után is. El is mesélhetjük, mit láttunk a képen.

Olvasd tovább

A vizualitás fejlesztése

Bár mindig igyekszünk a lehető legtöbb érzékelési csatornát bevonni, azért elmondhatjuk, hogy a leggyakrabban az információszerzés során a látásunkat és a hallásunkat használjuk. Különösen, ahogyan haladunk előre az években, és egyre elvontabb ismereteket kell értelmezniük tanítványainknak.

Olvasd tovább

Országos kutatás a tanulás-tanítás módszertani helyzetéről

A Magyar Pedagógusok Módszertani Egyesülete és a Studio-Didakt Kft. országos kutatást kezdeményez a tanulás-tanítás módszertani helyzetéről. Ha sikerül felmérésünk által a pedagógus társadalom többségének véleményét megismerni, akkor pontos képet tudunk felmutatni a tanulás-tanítás módszertani helyzetéről, a pedagógus társadalom ezirányú véleményéről és szakmai igényeiről.

Olvasd tovább