Az auditivitás fejlesztése

Ugye hányszor érezzük, hogy van, akinek hiába mondtuk el már harmadszor ugyanazt, még mindig nem köszön vissza belőle semmi. Pedig ahogy megyünk előre az években, egyre többször kényszerülünk rá, hogy alkalmazzuk a tanári magyarázat módszerét.

Olvasd tovább

A vizualitás fejlesztése 2. rész

Tehát a legegyszerűbb forma: – Gyerekek, mutatok egy érdekes képet. Figyeljétek meg jól! 20 másodpercetek van. A kivetítés után a legegyszerűbb utasítás: No, most rajzoljátok le a képet! De lerajzoltathatjuk késleltetéssel is, akár a házi feladat leellenőrzése után is. El is mesélhetjük, mit láttunk a képen.

Olvasd tovább

A vizualitás fejlesztése

Bár mindig igyekszünk a lehető legtöbb érzékelési csatornát bevonni, azért elmondhatjuk, hogy a leggyakrabban az információszerzés során a látásunkat és a hallásunkat használjuk. Különösen, ahogyan haladunk előre az években, és egyre elvontabb ismereteket kell értelmezniük tanítványainknak.

Olvasd tovább

Országos kutatás a tanulás-tanítás módszertani helyzetéről

A Magyar Pedagógusok Módszertani Egyesülete és a Studio-Didakt Kft. országos kutatást kezdeményez a tanulás-tanítás módszertani helyzetéről. Ha sikerül felmérésünk által a pedagógus társadalom többségének véleményét megismerni, akkor pontos képet tudunk felmutatni a tanulás-tanítás módszertani helyzetéről, a pedagógus társadalom ezirányú véleményéről és szakmai igényeiről.

Olvasd tovább