A koncentráció képessége és fejlesztési lehetőségei 2. rész

A koncentráció képessége és fejlesztési lehetőségei 2. rész

Szerző: Petkes CsabaKategória: Tanulás2014. augusztus 16.

A hagyományos tanórákon is megvalósítható – és megvalósítandó – feladat tanulóink figyelmének erősítése. Szinte minden hagyományos munkafüzeti gyakorlatsor, tollbamondás, feladatmegoldás fejleszti a koncentrációt, ha megvalósul. De megvalósul-e teljes körűen?

A koncentráció képessége és fejlesztési lehetőségei

A koncentráció képessége és fejlesztési lehetőségei

Szerző: Petkes CsabaKategória: Tanulás2014. augusztus 14.

Ha most nem figyelsz, nem fogod tudni!!! Hányszor szólítjuk fel tanítványainkat, hogy figyeljenek ránk, a tankönyvi szövegre, az illusztrációra, egymásra? S mindez hányszor eredményes?

Az auditivitás fejlesztése 2.

Szerző: Petkes CsabaKategória: Tanulás2014. augusztus 12.

Tehát nekünk pedagógusoknak és szülőknek muszáj auditiv megfigyelést is fejlesztő gyakorlatokat, játékokat becsempésznünk a gyerekekkel való mindennapos tevékenységeinkbe. Pedagógusként ugyanúgy, mint a vizualitás fejlesztés esetében, különösen az óráink elejére.

Az auditivitás fejlesztése

Szerző: Petkes CsabaKategória: Tanulás2014. augusztus 10.

Ugye hányszor érezzük, hogy van, akinek hiába mondtuk el már harmadszor ugyanazt, még mindig nem köszön vissza belőle semmi. Pedig ahogy megyünk előre az években, egyre többször kényszerülünk rá, hogy alkalmazzuk a tanári magyarázat módszerét.

A vizualitás fejlesztése

A vizualitás fejlesztése 2. rész

Szerző: Petkes CsabaKategória: Tanulás2014. augusztus 8.

Tehát a legegyszerűbb forma: - Gyerekek, mutatok egy érdekes képet. Figyeljétek meg jól! 20 másodpercetek van. A kivetítés után a legegyszerűbb utasítás: No, most rajzoljátok le a képet! De lerajzoltathatjuk késleltetéssel is, akár a házi feladat leellenőrzése után is. El is mesélhetjük, mit láttunk a képen.

A vizualitás fejlesztése

Szerző: Petkes CsabaKategória: Tanulás2014. augusztus 6.

Bár mindig igyekszünk a lehető legtöbb érzékelési csatornát bevonni, azért elmondhatjuk, hogy a leggyakrabban az információszerzés során a látásunkat és a hallásunkat használjuk. Különösen, ahogyan haladunk előre az években, és egyre elvontabb ismereteket kell értelmezniük tanítványainknak.

A tanulásról általában

A tanulásról általában

Szerző: Petkes CsabaKategória: Tanulás2014. augusztus 4.

Mi kell ahhoz, hogy tanulni tudjunk? Hogy tanulni tudjanak a gyerekek? Világos, szépen berendezett tanterem? Szép tankönyvek? Kedves, felkészült, következetes pedagógusok?