Menjen vagy ne? Melyiket válasszam?

Ezen a héten az iskolába lépés időszakát, nehézségeit szeretnénk bemutatni. No nem csak az általános iskolába kerülést vesszük górcső alá, hanem a további iskola váltásokkal is foglalkozunk majd.

Heti témáink között előkerül természetesen, hogy mikor mit tehet a Szülő, milyen elvárásai lehetnek a gyermek irányába, s hogyan tudja átsegíteni ezeken a korántsem egyszerű helyzeteken.

Lássuk a kezdeteket!

Azt gondolom, hogy az általános iskola kezdése előtt álló gyermekek szüleinek állandó témája, hogy 6 vagy 7 évesen kezdje a gyermek az iskolát.

Miként készítse fel arra, hogy az eddigi egész napos játékokat most egész napos iskolában lét váltja fel, padban ülés, figyelés, koncentrálás?

Hogyan fogja bírni a gyerek? Mi lesz, ha nem lesz sikerélménye? Milyen iskolát válasszon gyermekének? Honnan informálódhat helyileg? Mi legyen, ha nem lett fényes a difer teszt az oviban??? Sok a kérdés, sok a tanácstalan édesanya és édesapa.

Úgy hiszem, a legnagyobb segítség ezekben a helyzetekben az óvónő véleménye. A legtöbb időt ő tölti a gyerkőccel. Látja, hogy mi az, ami már a kis emberpalánta tarsolyában bent van, hogy megkezdje az iskolai éveket.

S nem utolsó sorban szakember. Tudja, hogy mit tudunk otthon még beletenni abba a tarsolyba. Szülőként én is kikérem a mi óvónénink segítségét. Bevallom, engem is ez érdekel a legjobban, mert én sem tudom eldönteni, hogy menjen vagy sem.

Az óvónő segítsége nekem nem azt jelenti, hogy szakmai fejlesztési tanácsokkal lát el. Nyilván az is nagyon fontos, hogy lássuk otthon milyen játékos feladatokkal javíthatjuk a gyermekeink bizonyos képességeit.

Számomra sokkal értékesebb információ, hogy elmondja mennyire tud alkalmazkodni gyermekem a szabályokhoz, a közösséghez. Támpontot ad abban, hogy mennyire tudja beilleszteni magát a csoport életébe, mennyire veszi ki belőle a részét, s milyen szerepet tölt be a kis csapatban.

Miért fontosabb ez nekem, mint a számolás meg a kacskaringók rajzolása vagy akár a halmaz alkotás?

Azért, mert ez határozza meg azt, hogy a gyermekemnek milyen sulit és milyen tanítónénit válasszak.

Azért, mert én nem látom őt ilyen rendszerben létezni, mert amikor én belépek a csoport szobába, akkor neki már én vagyok a szabályalkotó. Hozzám fog igazodni, nem pedig a közösség szabályaihoz.

Fontos azt tudnunk, hogy bármennyire viselkedik otthon jól a gyerkőc, akkor is lehet olyan szituáció a csoportban, amikor ő is megszegi a szabályokat. Persze ennek a fordítottja is előfordulhat.

A közösségben más törvények uralkodnak, csoport szellem – vagy hívhatjuk csorda szellemnek is – elviheti őket teljesen más irányba. Ezekre a helyzetekre legalább annyira fontos felkészülni és felkészíteni.

Ezen a héten tehát ezekről fogjuk egy csokorba szedni a fontos információkat számotokra. Találkozhattok majd gyógytornászunk cikkével, aki elmondja, hogy hogyan válasszatok iskolatáskát a kis könyvek cipelésére, s mellette lazító tornát is leír majd, amivel otthon lazíthatjátok a fáradt kis hátakat 😊.

Előtérbe kerül a dominancia vizsgálat és helyes ceruza tartás is, illetve ennek megsegítése. Persze ismert pszichológusok cikkeiből is szemezgetünk majd.

Szép hetet!

Pacsi Nektek 😊!

Oszd meg, ha hasznosnak találod! Köszönöm :)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..