Indulat, agresszió és konfliktuskezelés a pedagógia színterein

Indulat, agresszió és konfliktuskezelés a pedagógia színterein
Alapítási és indítási engedély száma: 23/294/2015
Időtartama: 30 óra

A résztvevők megismerik az agresszió és konfliktuskezelés gyakorlatban már jól bevált módszereit. Ezek közül egyet kidolgoznak saját intézményük speciális körülményére adaptálva.


Letölthető anyagok


A program rövid ismertetője

Az iskola nap, mint nap konfliktusok színtere. A pedagógus a komplex pedagógiai folyamat során gyakran tapasztal agressziót, konfliktust és részese, elszenvedője is lehet ennek. Ezért szükség van a pedagógusok konfliktusokhoz kapcsolódó ismereteinek megerősítésére, kiegészítésére, konfliktuskezelési módszertáruk bővítésére.

Ennek a célnak megfelelően képzésünk tematikai egységei során eljutunk az agresszió -és konfliktuskezelés fogalmi alapvetéseitől, a konfliktuskezelésben szükséges képességek fejlesztési lehetőségeinek elemzésén, valamint a pedagógia intézmények sajátos konfliktus helyzeteinek feltárásán keresztül a komplex és gyakorlatban már bevált konfliktuskezelő kommunikációs technikák valamint módszer-rendszerek megismeréséig és tapasztalati elemzéséig.

Ezen folyamatban a résztvevő kollégák szituációs gyakorlatokon keresztül megoszthatják egymással ez irányú tapasztalataikat, eddigi gyakorlatukban eredményes és kevésbé sikeres agresszió -és konfliktuskezelési módszereiket. Mindezeket összevetve a képzés során tanult agresszió -és konfliktuskezelő kommunikációs technikákkal és kiépített intézményi rendszerekkel, határozott véleményük, tapasztalatuk alakul ki a fejlődést és előrelépést illetően a konfliktushelyzetek megoldásában mind személyes, mind intézményi szinten.

A munkafolyamatban mindvégig csoportokban, kooperatív módszerekkel dolgozunk. Elsősorban azért, hogy a résztvevő kollégák a saját gyakorlatukból összegyűjtött konfliktushelyzeteket, példákat, és tapasztalataikat megosszák egymással, másodsorban azért, hogy a csoportokon belül és azok között is ütközzenek a vélemények, összeadódjanak a tudáselemek, továbbfejlődést generáljanak az egyéni ötletek. Ezen munkaformák határozzák meg az ellenőrzési módokat is.

Záródolgozatként a tanfolyamon megismert módszerek egyike alapján kell saját intézményükben alkalmazható adaptációt, tervezetet készíteni a konfliktushelyzetek kezelésére. Legfőbb értékelési szempont a tervezet alkalmazhatósága a résztvevők intézményének sajátosságai között. A tanúsítvány kiadásának feltétele ezen záródolgozat elkészülte és bemutatása a továbbképzés végezetével, valamint a továbbképzés időtartamának legalább 90%-án történő részvétel.

  • Ez a rövid ismertető .pdf formátumban letölthető az alábbi linkre kattintva:

Indulat, agresszió és konfliktuskezelés a pedagógia színterein