Cikkek százai, továbbképzések, tanfolyamok szólnak évtizedek óta arról, hogy a hagyományos olvasva – és megint újra olvasva – tanulás mennyivel kevésbé hatékony, mint azok a tanulási módszerek, amelyek tanulói tevékenységre épülnek.

Az elmúlt 40-50 évben szinte robbanás szerűen változott meg minden gazdasági ág technológiája. Már a 10-15 éve alkalmazott módszerek sem működnek. A mezőgazdaságban, a közlekedésben, a pénzügyben, ipari területeken, orvostudományban olyan változások mentek végbe, amelyeket az adott területen dolgozó szakemberek csak folyamatos tanulással, megújulással tudnak követni, alkalmazni.

Mindeközben eljött a digitális oktatás kora is. Még akkor is, ha erre nem voltunk minden tekintetben felkészülve. Bármi is az oka, akár a vírusveszély, akár a bővülő infokommunikációs lehetőségek, az oktatásban, a tanítás-tanulás feolyamatában is megjelent a digitalizáció, az internet által biztosított online tudásmegosztás. Videokonferencia tanórákat kell tartanunk, online kapcsolatokra épülő előadásokból, feladatsorokból kell tananyagot imertetniük a tanároknak, és információt szerezniük a diákoknak.

Ehhez képest:

Mi történik az online tanórán? – kérdezem a tanítványaimat.
Hú, Csaba bá’ ! Nem bírtunk figyelni. A tanárnő fél órát magyarázott, meg diktált, aztán még kiadta, hogy készítsünk vázlatot, fényképezzük le, és küldjük el. Naponta 5-6 ilyen óránk van. Utána még meg kell csinálni, és azt mondják ne üljünk annyit a gép előtt.

Mi történik az online tanórán? – kérdezem pedagógus kollégáimat.
Hú, Öregem! Nem lehet kibírni. Csak beszélsz a monitornak. Már egyre hangosabban mondod, hátha úgy nem alszanak el. Nem látod az arcokat, alig van visszajelzés. Ha kérdezel, ugyanaz a kettő válaszol. Vajon a többi ott van-e egyáltalán. Aztán adsz feladatot, hogy valahogyan mégiscsak foglalkozzanak vele. De ennyi ímélt elolvasni, ennyi mellékletet letölteni, mappázni, átnézni, javítani, válaszolni. Nincs annyi idő!

Tehát úgy látszik ez így senkinek nem jó. A szülők álláspontját már nem is idézem.
Mit tegyünk hát? Nézzük meg a kivételeket! Mert vannak.
Sok online játék, rejtvény, kiscsoportos videochat. Hogyan lehetne érdekesen, változatosabban?
Meséljük el, mutassuk meg, beszéljünk róla!
Mi ezt tesszük ingyenes bemutatónkban. Hiszünk benne, hogy tudunk segíteni pedagógusnak, gyermeknek egyaránt, jól bevált, kipróbált módszeregyütesünkkel.

Várunk mindenkit szeretettel csütörtök esti ingyenes, online bemutatónkra!
Hátha kiderül: „ T A N U L N I J Ó ” i s l e h e t !

*Borítókép: Photo by Kelly Sikkema on Unsplash

Számunkra fontos a véleménye.
Kérjük mondja el, írja le gondolatait a tanulással kapcsolatban felmerülő témákban!


További bejegyzések:


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .