Divatos szó manapság a gamifikáció.
Hívjuk fel a figyelmet mindenre játékos formákkal, vetélkedéssel, versenyhelyzettel, a nyerési esélyek, a pozitív visszajelzések nyújtotta motivációs lehetőségek kihasználásával.
Tudjuk-e ezt érvényesíteni a tanulási helyzetekben?
A tanulásban is erősítik-e a motivációt a játékos formák.

Egy kis kémia… A hölgyek rejtvényt készítettek egy kémiai folyamat sorrendje alapján, és most a megfejtéseket egyeztetik.

Egyértelműen igen. A gyerekek szeretnek játszani, vetélkedni, versenyezni.
Ha sikerül a tanulási tartalmakat játékos formákba, rejtvényekbe rejteni, szívesebben foglalkoznak velük.
Ezt leginkább a párosítható tanulási tartalmakkal tehetjük meg.
Melyek ezek?
Amikor egy fogalomhoz, számhoz, szóhoz, névhez kell társítani egy másik fogalmat, nevet, meghatározást, adatot.

Tehát az évszám és esemény, idegen szó magyer jelentés, költő és verse, ország és főváros, és a hasonló együtt megjegyzendő dolgok.
Ezeket többféle rejtvényes játékba is bele rejthetjük.
Sok online platformot is találunk, ahol az ilyen tartalmakból játékokat kreálhatunk.
Pl.: Quiziz, Kahoot, Quizlet stb.

A gyerekek szívesen foglalkoznak ezen játékok megfejtésével, versenyeznek a több pontszám eléréséért, miközben igazából a megtanulandó tananyagot gyakorolják.

A „Tanulnjó tanfolyamok programjában ezeket a játékokat mi nem online valósítjuk meg, hanem – a gyerekek alkotó tevékenységét is bevonva – elkészítjük együtt a tanulással kapcsolatos rejtvényeinket papír alapon, majd a rejtény megfejtésének során észrevétlenül meg is tanuljuk a tananyagtartalmat.

Hogyan segítsen gyermekének jobb tanulóvá válni? – című elektronikus könyvünk egyik fejezete kifejezetten erről szól.


Számunkra fontos a véleménye.
Kérjük mondja el, írja le gondolatait a tanulással kapcsolatban felmerülő témákban!


További bejegyzések:


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük