Iskolaérettség és képességmérés

Szerző: Petkes CsabaKategória: iskolaérettség2023. január 20.

Nagy büszkeség, hogy bemutathattuk az iskolaérettségről szóló magazinműsorban a PractiKidet, egy különleges digitális képességmérő eszközt, amelynek megalkotásában részt vehettem.

3 ok, hogy miért csinálj csoportmunkát a tanórán

Szerző: Hézl JózsefKategória: csoportmunka2022. december 13.

A pedagógusi szakma egyik legnagyobb kihívása a csoportmunka előkészítése és „levezénylése” a tanórán. Számos kérdéssel kell közben megküzdeni: hány főig érdemes csoportban dolgoztatni a diákokat? Hogyan dolgozzák fel a tananyagot közösen úgy, hogy abból profitálni is tudjanak? Milyen szerepeket osszunk le az egyes csoportokban, hogy ne csak egy tanuló végezze el az összes feladatot? Milyen feladatokat adjunk, hogy ne csússzunk ki az időből?

Váljon pozitív élménnyé a tanulás

Szerző: Tanulni JóKategória: mesterprogram2022. november 26.

Intézményi környezetemben az alábbi innovációs tevékenységi terület elindítását láttam szükségesnek: „Váljon pozitív élménnyé a tanulás” címmel, Petkes Csaba, pedagógus és tréner egyedi „TanulniJó” programjának, mint egy „bevált jó gyakorlat” adaptálása, implementációja.

Képességmérés vagy ellenőrzés

Szerző: Petkes CsabaKategória: Tanulás2022. november 25.

Mi lesz most? Még több mérés. Tanév elején is, tanév végén is. Több tantárgyi területen, több évfolyamban is. Szülők, gyermekek, pedagógusok aggódnak, tartanak tőle. Miért kell? Mi lesz az eredmény következménye?

fejlesztofejtorok.hu

A rajzolás ereje

Szerző: Tanulni JóKategória: rajzolás2022. november 24.

Számomra a rajzolás többet jelent, mint egy szabadidős elfoglaltság. Rajzolás közben sokszor érzem úgy, hogy teljesen máshol jár az agyam. Ha nem is születik érdemi mű, az alkotás folyamata akkor is hozzátesz az életem adott pillanatához.

Verstanulás - Memóriakampók

Verstanulás rajzzal segítve

Szerző: Tanulni JóKategória: memóriakampók2022. november 23.

Mindenki másképp tanul, saját tanulási technikát alkalmaz. Verstanulásnál azonban a legtöbb gyermeknél hasonló a helyzet: magolják a sorokat, így erőltetett, sikertelen lesz a felidézés.

Miért nem szeretik a tanulók a gondolattérképet?

Szerző: Hézl JózsefKategória: Tanulás2022. november 22.

Azt tudjuk, hogy a kisiskolások lelkesek, és egy kis játék után madarat lehet velük fogatni. A kamaszokat viszont nagyon nehéz kibillenteni a komfortzónájukból. Komfortzónából kilépésnek számít például, ha nem a megszokott módon kell jegyzetelni az órán. A tanulók tekintélyes része – akik a szakképzésben találkoznak először a gondolattérképpel – nem szeretik ezt az eszközt

Ceruzafogás

Szerző: Tanulni JóKategória: ceruzafogás2022. november 21.

Még a számítógépek világában is pótolhatatlan a hagyományos írás. Ceruzaforgató diákjaim közül soknak okoz problémát az ábrázolás, írás.

Rólunk mondták - pedagógusok

Szerző: Tanulni JóKategória: rólunk mondták2022. november 20.

A tanfolyam után azonnal belevetettem magam a munkába. Gyógypedagógusként az SNI-s gyerekek rehabilitációját, ill. a felső tagozaton a normál tanulók tanulási képesség fejlesztését végzem. Olyan klassz, remekül rendszerbe foglalt, sokféle részképesség fejlesztésére alkalmas eszközt adtál a kezembe, hogy a munkám minden területén tudom használni.

Memória gyakorlat, láncmemória technika - vélemények

Szerző: Tanulni JóKategória: rólunk mondták2022. november 19.

A gyerekekkel heti 2 órában foglalkozom, ennyit "enged" meg az órarendi felosztásuk. Most tartunk a 8. foglalkozásnál. Az egyre összetettebb memória gyakorlatokat úgy látom, hogy ügyesedve, mindinkább gyorsabban oldják meg, néha azonban fáradtak és szétszórtak.

Tanulók a "Tanulnijó" tanfolyamról

Szerző: Tanulni JóKategória: rólunk mondták2022. november 18.

Talán a legtöbbet az mondd el tanfolyamunkról, hogy a résztvevő gyerekeknek mi a véleményük. Milyen érzésekkel, tapasztalatokkal vettek részt a foglalkozásokon, használják-e a megismert tanulási módszereket, ennek segítségével javítottak-e tanulmányi eredményeiken?

A tanulás nehézsége a szakképző iskolákban

Szerző: Hézl JózsefKategória: Tanulás2022. november 17.

Nem tévedünk sokat, ha azt mondjuk, hogy egy gyermek életében a kamaszkor a legnehezebb szakasz. Hiszen meg kell küzdenie a saját testével, a hormonjaival és a kapcsolataival is. Ez jóval nehezebb, ha a családi háttér sem megfelelő. Összeszedtem néhány pontot, amellyel betekintést szeretnék nyújtani a szakképzésben tanuló diákok tanuláshoz való hozzáállásáról.

Szülői vélemények a Tanulnijó tanfolyamról - Szeged

Szerző: Tanulni JóKategória: tanulnijo tanfolyam2021. augusztus 30.

Kisfiam a tanfolyam előtt nem tudott dolgozatírás közben végig koncentrálni, mindig lemaradt és nem tudta befejezni a feladatokat a megadott időn belül. A tényszerű tananyaggal nehezen boldogult, a lényeg kiemelése nem mindig sikerült neki.

Szülői vélemény a Tanulnijó tanfolyamról

Szerző: Tanulni JóKategória: tanulnijo tanfolyam2021. augusztus 23.

Mi és a Tanulni Jó! Egy évvel ezelőtt bukkantam rá egy hirdetésre, miszerint Tanulni Jó! Aztán megint szembejött velem a hirdetés, akkor belekukkantottam, s gondoltam ha ez igaz, akkor ennél nagyobb "ajándékkal" nem tudom a gyerekemet meglepni

Játék a tanulásban

Vélemények a Tanulnijó tanfolyamokról

Szerző: Tanulni JóKategória: tanulnijo tanfolyam2021. augusztus 16.

A Tanulnijó tanfolyam egyértelműen segítette a tanulásom gyorsaságát és gördülékenységét. A tananyag átismétlése és felidézése is sokkal könnyebben megy.

Diákok a Tanulni jó tanfolyamról - Zalaegerszeg

Szerző: Tanulni JóKategória: tanulnijo tanfolyam2021. augusztus 9.

Emlékszem, először nem voltam oda a szüleim ötletéért, hogy járjak erre a tanfolyamra. Kiskamasz fejjel úgy álltam a dologhoz, hogy felesleges lenne erre pazarolni másfél órát egy héten, hiszen így is gyorsan megtanultam minden iskolai anyagot. Tízen kezdtük el a Tanulni jó! névre keresztelt tanfolyamot, melyhez az elején hasonlóan hozzám, senkinek sem volt túl nagy kedve. Úgy gondoltuk, ez is csak egy újabb unalmas és haszontalan délutáni program lesz, de szerencsére tévedtünk.

Tanulni Jó podcast cover

Miért fontos énekelni, énekelve játszani?

Szerző: Tanulni JóKategória: podcast2021. augusztus 2.

Sokat énekelünk, táncolunk a kicsi gyermekünkkel, aztán valahogy mindez lecsökken, elmarad. Szerencsések, akiknél nem. Hogy miért? Erről szól podcast beszélgetésünk komoly és gyakorlott szakértőkkel.

Jövő szakmái, a szakmák jövője 2

Jövő szakmái, a szakmák jövője 2

Szerző: Tanulni JóKategória: felkészülés a jövőre2021. július 26.

Gyermekeink továbbtanulásakor, szakmaválasztásánál érdemes arra is odafigyelnünk, hogy a tanulmányaik befejezése után a megszerzett tudással milyen esélyük lesz elhelyezkedni a munkaerőpiacon. Gyorsan változó világunkban vajon létezik-e majd az a szakma, amit megtanul.

Jövő szakmái, a szakmák jövője

Jövő szakmái, a szakmák jövője

Szerző: Tanulni JóKategória: felkészülés a jövőre2021. július 19.

A robotika, az automatizáció, a mesterséges intelligencia térhódítása nagymértékben megváltoztatja a munkaerőpiacot és olyan szakmákat hoz létre, amelyek eddig nem léteztek. Ez azt is eredményezi, hogy számos szakma válik elavulttá és tűnik el. Egyes munkaerőpiaci előrejelzések szerint a most iskolapadban ülők 65-85 százaléka fog olyan munkakörben dolgozni, ami ma még nem is létezik.

Diákok a "Tanulnijó" tanfolyamról

Szerző: Petkes CsabaKategória: Tanulás2021. július 15.

14 bemutatót tartottunk a programról 10 különböző városban, szülőknek, gyerekeknek közösen. Több mint 500-an ismerkedtek meg így eddig a tanulásfejlesztő programunkkal. Az őszi kampány végére közel 150 tanuló iratkozott be. Nagy tisztelettel köszönjük a kedves szülők és gyerekek bizalmát. Csoportvezető kolléganőimmel, kollégáimmal minden erőnkkel azon leszünk, hogy megfeleljünk ennek a bizalomnak, és minél többen elmondhassák, amit egy győri anyuka: